loading...
مدرسه پیشرو تهرانپارس
مدرسه پیشرو تهرانپارس بازدید : 47 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

 

تعریف مدرسه دو زبانه

توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان بسیار سودمند است. این می تواند باعث افزایش عزت نفس و هویت کودک و همچنین رشد و تقویت مهارت های شناختی و تفکر شود. کودکان خردسال توانایی یادگیری زبان خارجی بدون لهجه را دارند ، در حالی که کودکان بزرگتر ، به خصوص پس از 10-12 سالگی تقریباً هرگز یادگیری انگلیسی بدون لهجه را یاد نمی گیرند. دو زبانه بودن باعث هوشمندتر شدن آنها می شود. حتی در سنین پایین ، کودکان دوزبانه درک بیشتری از اشکال و الگوها نشان می دهند. بسیاری از مزایای شناختی یادگیری زبانها غیرقابل انکار است. افرادی که بیش از یک زبان صحبت می کنند ، مهارت های حافظه ، حل مسئله و تفکر انتقادی ، تمرکز افزایش یافته ، توانایی چند وظیفه ای و مهارت شنیداری بهتر دارند. انگلیسی صحبت کردن به شما امکان می دهد جهان خود را از فرصت های شغلی گرفته تا توانایی ارتباط با افراد از هر کشور گسترش دهید. دانستن زبان هر سفر را بسیار جالبتر می کند.آموزش برای پیشرفت در خود بسیار مهم است اما یادگیری زبان انگلیسی کیفیت زندگی را نیز بهبود می بخشد. آموزش دو زبانه شامل آموزش محتوای درسی به دو زبان ، به زبان مادری وزبان دوم با مقادیر مختلف از هر زبان استفاده شده مطابق با مدل برنامه است. آموزش دو زبانه به استفاده از دو زبان به عنوان وسیله آموزش دانش آموزان گفته می شود و بخشی از برنامه درسی مدرسه است. دوزبانگی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. آنها با شنیدن دو زبان بزرگ خواهند شد و همچنین قادر خواهند بود که هر دو زبان را مانند زبان مادری درک کنند و صحبت کنند. آموزش دو زبانه راهی برای دوزبانگی است ، که هدف درک زبان دوم یا زبان خارجی است. دو زبانه نگرشی چند بعدی از یادگیری زبان است که شامل پنج دسته است. فردی ، اجتماعی ، خانوادگی ، مدرسه ای و انضباطی. دوزبانگی نه تنها زبانشناسی جدیدی را معرفی می کند ، بلکه دیدگاهی در مورد تنوع فرهنگی می دهد. این امکان ارتباط بین فرهنگی را فراهم می کند که می تواند منجر به افزایش جهانی سازی و هماهنگی در جهان شود. در مطالعاتی که انجام شده است ، آنها دریافته اند که در مقایسه با دانش آموزان در کلاسهای فقط انگلیسی یا غوطه وری یک طرفه ، دانش آموزان دو زبان دارای نمره آزمون تا حدودی بالاتر هستند و همچنین به نظر می رسد در مدرسه شادتر هستند. حضور بهتر است ، مشکلات رفتاری کمتر است.

مزایای یادگیری زبان دوم در سنین پایین

  • سریعتر و آسان تر یاد می گیرید.
  • حل مسئله و خلاقیت را بهبود می بخشید.
  • فرصت های شغلی آینده را افزایش مییابد.
  • با فرهنگ های دیگر ارتباط برقرار می کنند و تحمل ایجاد می کنند.
  • از بیماریهای روانی مرتبط با سن جلوگیری می شود.

1.آنها می توانند پیوند عاطفی قوی تری با اعضای خانواده یا دوستانی که به زبان مادری صحبت می کنند داشته باشند. به عنوان مثال وقتی خانواده ای وقتی کودک کوچک است به کشور جدیدی مهاجرت می کنند ، طبیعتاً در مدرسه یا سایر موقعیت های اجتماعی شروع به صحبت با زبان جدید می کنند. اما ادامه ارتباط نزدیک با بستگان بزرگتر به زبان مادری پیوندهای محکمی برای کودکان ایجاد می کند. و فواید عاطفی آن دو طرفه است: اقوام مسن که هنوز زبان جدیدی را نیاموخته اند می توانند با بهترین صدای خود با کودک با زبانی غنی از جمله آهنگ یا داستان سرایی با کودک ارتباط برقرار کنند.

2. یادگیری خواندن آسان تر است. کودکانی که در حال یادگیری دو زبان هستند درک بهتری از نحوه کارکرد زبان دارند. آنها عملکرد کلمات را راحت تر می فهمند و سریعتر از همکلاسی های تک زبانه خود می توانند خواندن و نوشتن را یاد بگیرند.

3. كودكان دوزبانه به طور مداوم نمرات شناختی بالاتری دارند و در هنگام حل مسئله ، عملکرد بهتری دارند. دلیل این امر آنست که آنها دائماً در تلاشند تا بین این دو زبان مسائل را کشف کنند ، این امر به آنها امکان می دهد تا با ایده های انتزاعی راحت تر برخورد کنند. آنها همچنین تمرکز بالاتری را نشان می دهند. از آنجا که مغز کودکان معمولاً بهترین راه برای برقراری ارتباط را انتخاب می کند ، ممکن است در ابتدا با سرعت کمتری پیشرفت کند ، اما با گذشت زمان بچه های دوزبانه مهارت های زبانی بسیار بالاتری نسبت به کودکانی دارند که فقط به آن زبان صحبت می کنند.

4- كودكان دو زبانه تمايل و تحمل بيشتري نسبت به فرهنگ هاي ديگر نشان مي دهند و آنها بيشتر علاقه مند به مسافرت هستند. از نظر اجتماعی و فرهنگی ، این نهایت مزیت بسیار برآورده کننده ای است که فرد در طول زندگی دارد. درک اینکه مردم ، زبانها و فرهنگهای مختلف دنیای ما را تشکیل می دهند حیاتی است. به عنوان کودک ، دوزبانه ها ممکن است به رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه های قومی در خیابان علاقه بیشتری نشان دهند ، یا اینکه احتمالاً با کودکانی که به زبان آنها صحبت نمی کنند بازی می کنند. کودکان همچنین تمایل دارند که از طریق فرهنگ زبان مادری خود احساس هویت قوی داشته باشند.

5. یادگیری دو زبان در دوران کودکی ، دستیابی به زبان در مدرسه یا زندگی بعدی را آسان می کند. از آنجا که مغز کودک خردسال به راحتی زبان های جدیدی پیدا می کند ، مغز نحوه کار یادگیری زبان را می فهمد و بعداً می تواند از این روند استفاده کند. کودکانی که بیش از یک زبان در کودکی یاد گرفته اند ، بعد از یادگیری حتی بیشتر زبانها ، زمان بسیار ساده تری دارند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم جهان می توانند به پنج یا حتی ده زبان مختلف صحبت کنند - آنها تمام شب در حال مطالعه کتاب های گرامر نیستند ، این یک فرآیند طبیعی کار برای مغز است که یک زبان جدید در یک زمینه زندگی واقعی وارد می شود . این مزایای آشکار علمی و شغلی را برای بعد دارد!

6. سرگرمی و دانش بیشتری در دسترس کودکان دو زبانه است. وقتی یک زبان دوم به دست می آید ، یک کل فرهنگ فرهنگی وجود دارد که با آن همراه است و لذت دو برابر کودکان را می گیرد. موسیقی ، هنر ، ادبیات ، تئاتر ، بازی ها ، فیلم ها ، سنت ها ... همه این موارد را می توان به زبان دوم جستجو کرد ، کودکی با پیشینه فرهنگی بسیار غنی و دانش بسیاری از چیزها.

7. بعداً می تواند منافع حرفه ای و حتی مالی داشته باشد. نویسنده Catey Hill در مقاله خود در Moneyish.com ، برخی از آمار مربوط به پتانسیل درآمد بالاتر برای کارمندان دو زبانه ، بخشی از آن به دلیل مهارت های زبانی ، اما همچنین به دلیل داشتن اعتماد به نفس بیشتر ، به ما ارائه می دهد.

دبستان دو زبانه پیشرو

دبستان پیشرو از سال ۱۳۸۶ فعالیت آموزش زبان انگلیسی را به صورت جدی آغاز نموده و می توان عنوان کرد یکی از اولین های این عرصه در مدرسه دو زبانه در شرق تهران می‌باشد و در این مدرسه آموزش زبان انگلیسی به صورت ترمیک و با استفاده از دپارتمان مجرب و تجهیزات کاملا هوشمند صورت می پذیرد به شکلی که دانش آموزان با توجه به سطح زبان فردی خود کلاس بندی می‌گردند و در سطح کلاس خود قرار می‌گیرند و در طول یک سال تحصیلی سه ترم را می‌گذارنند. در این مدرسه مکالمات روزمره در تمامی مدرسه اعم از داخل کلاس، حیاط به صورت زبان انگلیسی می‌باشد، و در هر زنگ تفریح با دانش آموزان در صف به صورت گروهی شعر ها و سرودهای و سوره های قرآن به صورت انگلیسی آموزش داده می شوند . تمامی پایه ها درس ریاضی یک جلسه در هفته به زبان انگلیسی با کتاب های تألیف شده خاص مدرسه پیشرو تدریس می گردد. علوم انگلیسی هم همینطور از پایه سوم تا پنجم هفته ای یک جلسه به زبان انگلیسی تدریس می گردد. در واقع دانش آموزانی که از ابتدا وارد مدرسه پیشرو می گردند تا پایان مقطع ابتدایی کاملا به زبان انگلیسی مسلط شده و دروسی مثل علوم و ریاضی پایه کاملا به صورت انگلیسی فرا می گیرند و اگر موضوعاتی مثل مهاجرت و یا مسائل از این قبیل برای دانش آموزان به وجود بیاید به هیچ عنوان برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مشکل نخواهند داشت. یکی دیگر از تلاش های مدرسه پیشرو ایجاد ارتباط بین این مدرسه با نمایندگان  دانشگاه کمبریج در ایران می باشد که طی آزمون های معتبر دانشگاه کمبریج که بدون انقضاء می باشند این آزمون ها در این مدرسه برگزار می گردد و مدارک بین المللی به دانش آموزان اعطاء می گردد انجام می شود که نشان دهنده سطح کیفی آموزشی زبان انگلیسی در این مدرسه می‌باشد.

برچسب ها دبستان دوزبانه ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 562
  • بازدید کلی : 1,557