loading...
مدرسه پیشرو تهرانپارس
مدرسه پیشرو تهرانپارس بازدید : 55 شنبه 13 دی 1399 نظرات (0)

 

کیف در مدرسه

طرح کیف در مدرسه یا همان “مدرسه بعد از مدرسه” نامگذاری شده است. این طرح شامل حال دانش آموزان دوره ابتدایی می شود. به طور کلی می توان گفت در طرح کیف در مدرسه، دانش آموزان بعد از اینکه ازمدرسه تعطیل شدند تمامی تکالیف خود را داخل مدرسه تحت نظر معلم انجام می دهند و پس از اتمام تکالیف می توانند به خانه بروند. در این طرح دانش آموزان کاملاً مستقل و بدون وابستگی تحصیلی به پدر یا مادر و یا معلم خصوصی،زیر نظر متخصص تربیت شده به شکلی که دانش آموزان در این طرح آموزشی وقتی داخل مدرسه یا کلاس هستند می دانند که تنها محل یادگیری مدرسه می باشد و هیچ منبع یادگیری دیگری (از جمله در منزل) وجود ندارد ،لذا باعث تقویت بیشتر تمرکز و توجه در دانش آموز می شود . از طرف دیگردر این شیوه آموزش یکی از موضوعات اصلی که باید در نظر داشت مشارکت دانش آموز در تمامی امور تحصیلی است و معلم نقش راهنمای کلاس را دارد .  اولین مزیت انجام تکالیف در مدرسه این است که به دانش آموزان و معلمان اجازه می دهد تا همکاری نزدیک تر با هم داشته باشند.  همچنین این فرصت را برای دانش آموزان فراهم می کند تا در آنچه برای موفقیت در مدرسه لازم است تمرین کنند. همانطور که می گویند ، تمرین کامل می شود. انجام تکالیف نیز راهی عالی برای توسعه مسئولیت ها است. 

مزایای انجام تکالیف در مدرسه

کودکان مهارت های مدیریت و مطالعه زمان را افزایش می دهند.

مشق شب بچه ها را برای مدیریت وقت و برنامه ریزی برای برنامه های درسی تنظیم می کند که مهارت های بسیار مفیدی است که باید هنگام ورود به دوره دبیرستان ، تحصیلات عالی و در نهایت نیروی کار داشته باشند. تکمیل تکالیف در اوایل سال های تحصیل اطمینان از تبدیل شدن به آن را به عادت تبدیل می کند - نه یک مزاحمت.

دانش آموزان می توانند با مطالعات خود جذب و مشغول شوند.

 زمان اختصاص کلاس نیز کافی است که دانش آموزان را درگیر و مشغول کار مدرسه خود کند. تنظیم تکالیف به دانش آموزان اجازه می دهد تا در کنار دوستان خود محتوای آموخته شده در طول روز را مطالعه و تجدید نظر کنند. این امر همچنین فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا فرزندشان در کارهای خانه  مشارکت داشته باشند.

معلمان می توانند پیشرفت را پیگیری کنند.

تکالیف به معلمان اجازه می دهد تا پیشرفت دانش آموزان را ردیابی کنند ، به این معنی که وقتی کودک با محتوای خود دست و پنجه نرم می کند یا از بقیه گروه ها عقب است ، می توانند آنها را تشخیص دهند. ارسال تکالیف همچنین درس خوبی را در زمینه مسئولیت و کوشش ارائه می دهد ، که در صورت عدم بازگشت یا تکمیل تکالیف در حد استاندارد ، اغلب عواقب انضباطی در پی دارد. تکالیف همچنین می تواند در هنگام مصاحبه با والدین و معلم نکته خوبی باشد.

معایب انجام تکالیف در مدرسه

تکالیف وقت آزاد را می خورد.

این یکی از رایج ترین بحث ها در مورد تکالیف است - وقت با ارزشی را که بچه ها باید با خانواده بگذرانند ، در فعالیت های فوق برنامه شرکت می کنند و با دوستانشان جبران می کنند ، می خورد. برای کودکان بزرگتر ، کار در مدرسه ممکن است با کار نیمه وقت و گاه به گاه نیز رقابت کند. 

تکالیف بیش از حد باعث می شود کودکان احساس "سوخته" کنند.

بعد از یک روز شلوغ در مدرسه و فعالیت های فوق برنامه که به هم ریخته است ، نشستن برای تکمیل تکالیف می تواند یک کار بزرگ به نظر برسد ، باعث می شود برخی از کودکان قبل از رسیدن به سالهای سخت آخر مدرسه خوب سوخته باشند. در بعضی موارد ، حتی ممکن است تکالیف در تعطیلات ترم یا تعطیلات تابستان تعیین شود. این امر برای برخی از کودکان استرس شدید ایجاد می کند و منجر به مسائلی مانند کمبود خواب می شود.

تکالیف مدرسه به ندرت ارزشمند است.

اگرچه معلمان برای تعیین تکالیف درسی که کودک شما را درگیر خود کند سخت کار می کنند ، اما گاهی اوقات دیدن ارزش در تکالیفی که فرزند شما به خانه می آورد دشوار است. همچنین ممکن است وسوسه انگیز باشد که به فرزندتان در انجام تکالیف کمک کنید (گاهی اوقات کمی با اشتیاق زیاد) ، به این معنی که مزایای تکالیف به عنوان یک ابزار یادگیری کاملاً از بین می رود. همچنین ممکن است حجم تکالیف به این معنا باشد که کودک شما قادر نیست به اندازه ایده آل خود برای هر کاری وقت بگذارد.

اولین دلیل که نباید به فرزندان در خانه تکلیف داده شود این است که آنها برای آرامش و از بین بردن تنش های ذهن خود به زمان نیاز دارند. فشار لازم برای تکمیل تکالیف هر شب برای اکثر کودکان بسیار دلهره آور است و آنها برای تازه سازی ذهن و بدن خود به زمان نیاز دارند. ثانیا ، این مدت زمانی را که کودکان می توانند با خانواده خود سپری کنند کاهش می دهد. اوقات خانوادگی به ویژه برای یک کودک در حال رشد بسیار مهم است و بدون آن مشکلات اجتماعی می تواند رشد کند و یک اتحاد خانوادگی به دلیل کمبود وقت صرف شده در کنار یکدیگر به خطر بیفتد. ثالثاً ، هنگامی که والدین می خواهند کودک تکالیف خود را انجام دهد اما با مقاومت دانش آموز برای انجام یک کار طاقت فرسا مواجه می شود ، می تواند باعث تضاد بین فرزندان و والدین شود.

تکالیف بیش از حد می تواند تقلب را تشویق کند زیرا کودکان در پایان تلاش می کنند تا تمام تکالیف خود را با کپی کردن یکدیگر انجام دهند. سپس آنها در نهایت به دلیل تقلب پاداش می گیرند که به هیچ وجه به درد آنها نمی خورد. و سرانجام ، بسیاری از معلمان اغلب وقت ندارند که مقالات را به درستی ارزیابی کنند زیرا آنها بیش از حد مشغول طراحی برنامه های درسی و مشاوره منابع تدریس هستند تا فقط درس ها را مدیریت کنند. بنابراین تا زمانی که دانش آموزان مقاله خود را پس می گیرند ، کلاس به موضوع جدیدی می رود.

با اجرای ( طرح کیف در مدرسه ) فرزندان فرصت بیشتری برای انجام امور شخصی و مسئولیت پذیر شدن در خانه را می یابند و کودکی خویش را به خوبی سپری می کنند. در این شیوه به دلیل مشارکت کردن دانش آموزان در روند تدریس و ایجاد پرسش و پاسخ بین تمامی دانش آموزان باعث می گردد دانش آموز متفکر رشد یافته و تجزیه و تحلیل کردن ، طرح مسئله را به خوبی یاد بگیرند که این خود باعث می شود دانش آموز احساس توان مندی نموده و دارای اعتماد به نفس روز افزون شوند و همین طور حس ابتکار و خلاقیت در دانش آموزان بسیار برانگیخته می گردد .موجب ارتقای دقت ، سرعت عمل و تمرکز آنان در کلاس می شود و با توجه به کم ارزش بودن تکلیف درسی انجام شده در منزل ، جهت بالا بردن سطح توان و اطلاعات عمومی ، برنامه تحقیق و پژوهش به صورت جدی و فراگیر در این مدرسه انجام می پذیرد که با این شیوه ، حس ابتکار و خلاقیت در دانش آموزان برانگیخته می شود .

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 563
  • بازدید کلی : 1,558